ප්රවේගය මාරම වැඩක්
කියලයි ගොඩක් අය ලිව්වේ. ඒ අතරින් චින්තන සහෝදරයා ලිව්ව සටහනට මම කැමතියි. (මාරම වැඩක් කියලා නෙවෙයි එයා කියන්නේ. කියවන්නකෝ ) ඔහු
වෙට්ට්රිමාරන් ගැනත් ධනුෂ් ගැනත් කතා කරනවා. බණකතාවෙන් ඈත් වෙලා රීමෙක් හරි සිනමාවක් හිට් වෙන එක හොඳයි. පොලතාවන් බලලා මට දැනුණු ඒත් ප්රවේගයේ
මට නොදැණුනු කෑල්ල. ප්රවේගයේ අඩුව මොකක්ද කියලා තේරුම් ගන්න ඒක උදව් වුණා.
ඔහු කියන එක් ඇත්ත.
පොලදාවන් එකට වඩා ප්රවේගයේ සහාය නළුවෝ ප්රබලයි. අමුතුවෙන් තර්ක කරන්න දෙයක්
නැහැ. හේමාල්ට නං ධනුෂ් ළඟට ළං වෙන්නවත් බැහැ. (හේමාල් පට්ට.. ඉන්දියාවේ ධනුෂ්
එක්ක නෙවෙයි ලංකාව එක්ක එපැයි සසඳන්න.)
ප්රවේගය ජනප්රියම බයිස්කෝප්
එක වෙන්නේ කොහොමද? පොලදාවන්ට වත් ඒ කාලයේ ජනප්රියම එක වෙන්න බැරි වුණා. ලංකාවේ
බයිස්කෝප් අඩු වීමත් තියෙන ඒවයේ තියෙන පට්ටම අවුලත් තමයි ඒකෙන් තේරෙන්නේ. ප්රවේගයේ
විශේෂ හොඳක් නෙවෙයි. (පොලදාවන් ආපු 2007 දී ලිස්ට් එකේ උඩින්ම තිබුණ පෝක්කිරි,
මෝසි, ක්රීඩම්, බිල්ලා, සිවාජි වගේ චිත්රපටි. පොලදාවන් තිබුණේ සෑහෙන පහල. හැබැයි
ධනුෂ් ඒ කාලේ දැන් වගේ ෆියුචර් තලයිවා නෙවෙයි. ෆිල්ම් එකක් හිට් වෙන්න තිබුණු ඉඩ
අඩුයි.)
ප්රවේගය ස්ක්රිප්ට්
එකේ කරන්න මහ ලොකු වැඩක් තිබුණේ නැහැ. ගෙඩි පිටින් සිංහලට දාන එකයි කරන්න තිබුණේ.
ස්වාධිනව කරන්න තිබුණු මියුසික් වගේ තැන් වලදී වැඩේ ෆේල්. හැබැයි මේක රීමෙක් එක නිසා සමහර වෙට්රිගේ වැඩේ දුර්වල තැන් ප්රවේගයේ ප්රබලව කරලත් තියෙනව.
කොහොම වුණත් ඒව අවුලක්
නැහැ.
ඒත් අවුලක් තියෙනවා.
ප්රවේගය හොඳට රස
විඳින්න පුළුවන්. ඇත්තටම මට දැනුණේ වෙන අවුලක්. අඩුවක්. සරලව කෙටියෙන් කිව්වොත්
සුදු පෘෂ්ඨිමත් හේමාල්ගේ කහපාට අපාචියයි කළු කේඩෑරි ධනුෂ්ගේ කළුපාට පල්සර් එකයි
තමා මට දැනුණ අවුල.
ඒ කියන්නේ මෙහෙමයි. වෙට්රිරාමන්
පොලදාවන් ෆිල්ම් ඒකේදී ටච් කරපු සාමාන්ය අපට සමීප කොල්ලා හේමාල් තුලින් දකින්න
ලැබුණේ නැහැ. ඒක හේමාල්ගේ පෙනුමේ අවුලක්මත් නෙවෙයි. පොලදාවන් එකේ ධනුෂ් අඳින
ඇඳුම්, කොණ්ඩය සහ පෙනුම වගේ දේවල් වලින් බයිලා පෞරුෂයක් වෙනුවට හෙනම නෝමල් ගතියක්
දකන්න ලැබෙන්නේ. හේමාල් අඳින පොෂ් ඇඳුම්, ඩීසන්ට් ඔෆිස් කිට් එක තුලින් වෙට්රිරාමන්
ධනුෂ්ගෙන් මවපු නෝමල් කොල්ලා මතු වෙලා නැහැ.
ධනුෂ් දෙමළ සිනමාවේ
අනාගතය වෙන්නේ එයාගේ රංගනයේ තියෙන වෙනස් පෞරුෂය නිසා. පොලතාවන් එකේ එයාගේ පෞරුෂය තමයි එහෙම එකක්
නැතිකම. ආදුකාලම්, කාදල් කොන්දන් වගේ තැන්වලත් එහෙමයි.
(ධනුෂ්ගේ රංගන හැකියාව ඒක. ධනුෂ්ගේ පර්සනැලිටි බලන්න ඕනනං
මරියාන් වගේ ෆිල්ම් එකක් බලන්න පුළුවන්. නැත්තන් ජුලි 17 එන්න තියෙන මාරි ෆිල්ම්එකේ පූර්ව පටය බලනන පුළුවන්)
වාසනා අක්කා ලියලා
තිබුණා හේමාල්ගේ චරිතයෙන් ආවේ වීරයා නෙවෙයි කියලා. එයා කියන්නේ ප්රවේගයේ හේමාල්
ෆයිට් කරන්නේ තමන්ගේ බයික් එක හොයාගන්න විතරයි. එයාගේ ෆයිට් එක ආත්ම මූලිකයි.
ඒත්ඇත්ත වීරයා සටන් කරන්න ඕන සමාජ අසාධාරණයට එරෙහිව කියලා. (ඒ ලිපිය හොඳ රසවත්
ලිපියක්. කියවන්න)
ඇත්තටම ඒක ප්රවේගයට නෙවෙයි වෙට්රිමාරන්ගේ ඔරිජිනල් ස්ක්රිප්ට්
එකට ආපු විවේචනයක්. (පොලදාවන් කියන්නෙත් ඔරිජිනල්ම නෙවෙයි. ඒක 1948 ආපු බයිසිකල්
තීව්ස් කියන ඉතාලි චිත්රපටිය ඇසුරින් ලියපු එකක්.)
ඒත් ඇත්තටම අපි කලාවෙන් වීරයෝ
හොයන්න ඕන නැහැ. බයිස්කෝප් සිනමාවෙන් වුණත් සිහින කුමාරයෝ හොයන්න ඕන නැහැ. ෆ්ලැට්
එකක ඉන්න පහල මධ්යම පාන්තික කොල්ලෙක්ගේ චරිතයෙන් අර ක්ලීන් එකට අඳින පට්ට කොල්ලා
මවන්න යන්න බැහැ. හේමාල්ගෙන් කරන්න හදල තියෙන්නෙත් ඒක. ( ඒ කාලේ ගාමිණීල සරම
ඇඳගත්ත ලංකාවේ නෝමල් තරුණයාව සිනමාවේ මැවුවා.)
ලංකාවේ ජනප්රිය සිනමාවේ හැදෙන්න ඕන අවුලක් ඒක. රන්ජන්ගේ අවුලත් චරිතෙට ගැලපෙන් ඉදිරිපත් කිරීම කරන එක වෙනුවට හැම චරිතෙන්ම පෞරුෂය පෙන්නන්න යන එක. අපේ කොල්ලෝ හෙනම පරමාදර්ශී ප්රතිපත්තිගරුක කොල්ලොත් නෙවෙයි. හෙනම ලස්සන හැන්ඩ්සම් කොල්ලොත් නෙවෙයි.
ලංකාවේ ජනප්රිය සිනමාවේ හැදෙන්න ඕන අවුලක් ඒක. රන්ජන්ගේ අවුලත් චරිතෙට ගැලපෙන් ඉදිරිපත් කිරීම කරන එක වෙනුවට හැම චරිතෙන්ම පෞරුෂය පෙන්නන්න යන එක. අපේ කොල්ලෝ හෙනම පරමාදර්ශී ප්රතිපත්තිගරුක කොල්ලොත් නෙවෙයි. හෙනම ලස්සන හැන්ඩ්සම් කොල්ලොත් නෙවෙයි.
(ධනුෂ් ගැනත් ධනුෂ්-වෙට්රිමාරන් සුසංයෝගය ගැන වෙනම ලියන්න
ඕන. මේ සුසංයෝගය සිනමා සම්මාන උළෙලවල් හෙල්ලුවා. ළඟදී නැෂනල් ෆිල්ම් අවෝඩ් එකත් ලැබුණා
මේ දෙන්නා නිෂ්පාදනය කරපු කාක මුට්ටෙයි ෆිල්ම් එකට. ඊට කලින් ආදුකාලම් ෆිල්ම් එකට
ධනුෂ් හොඳම නළුවා ගත්තා. නැෂනල් ෆිල්ම් අවෝඩ් එකේ හොඳම නළුවා ගත්ත ලාබාලතමයා
විදියට. මේ දෙන්නා ආයෙමත් එකට ෆිල්ම් එකක් කරන්නලු ලෑස්තිය.)